Techniki relaksacyjne tylko dla kobiet - bzdura!

Czy techniki relaksacyjne są tylko dla kobiet? Zdecydowanie nie!

Stresu nie da się uniknąć, ale można nauczyć się redukowania jego negatywnych skutków. Brak codziennej higieny umysłu może doprowadzić do stresu chronicznego (długotrwałego). To z kolei może przerodzić się w poważne problemy zdrowotne!

Jednym z przykładów jest depresja. Dotyczy ona w większości kobiet, jednak to mężczyźni najczęściej podejmują próby samobójcze (dane z Polski z 2016 roku: mężczyźni:7749, kobiety: 2112). Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Można do nich zaliczyć na pewno fakt, że mężczyźni z reguły są bardziej skłonni „kisić w sobie” emocje i wstydzą się prosić o pomoc w przypadku problemów ze zdrowiem psychicznym.

Panowie, nie krępujcie się szukać pomocy u specjalistów! Dbajcie również o siebie i wprowadzajcie higienę umysłu do codziennej rutyny. Zacznijcie od małych kroków. Na początku spróbujcie na chwilę się zatrzymać i skupić całą uwagę na kilku spokojnych i głębokich wdechach oraz długich wydechach. Później poszukajcie odpowiedniego dla siebie rodzaju technik relaksacyjnych.

woreczek relaksacyjny

Jak oddychać, aby poczuć odprężenie?

Poniżej kilka wskazówek do wykonania relaksujących oddechów.

  • Skup się na miarowym, spokojnym wdechu i wydechu.
  • Poczuj, jak na wdechu chłodne powietrze przechodzi przez Twoje nozdrza i staje się cieplejsze.
  • Poczuj, jak lekko podnosi się Twoja klatka piersiowa, a dolne żebra rozchodzą się na boki.
  • Poczuj, jak cały brzuch wypełnia się powietrzem niczym balon.
  • Rozluźnij brzuch i poczuj, jak wchodzące powietrze delikatnie go masuje.
  • Zrób wydech i zauważ, że Twój brzuch opada, a pępek zbliża się do kręgosłupa.
  • Poczuj, jak na wydechu Twoja klatka piersiowa i dolne żebra lekko opadają i zmniejszają się.
  • Poczuj, jak wychodzące powietrze łagodnie masuje Twoje nozdrza. Powtórz kilka razy, wedle potrzeby.